Η έννοια της συνάρτησης
Πλήρης ανάπτυξη |
Πλήρης σύμπτυξη
Σενάριο 2. Στο δεύτερο σενάριο προτείνονται θέματα που αφορούν σε μερικές από τις βασικές συναρτήσεις που οι μαθητές της Γ' τάξης διδάχθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι, εκτός από την επανάληψη των θεμάτων αποκαθίσταται και μια συνέχεια στον τρόπο προσέγγισης ώστε να δημιουργηθεί μια όσο το δυνατόν ολοκληρωμένη εικόνα για την έννοια της συνάρτησης και για τις διάφορες κατηγορίες συμμεταβολών.
Σενάριο 3. Το τρίτο σενάριο περιλαμβάνει την μελέτη οικογενειών συναρτήσεων. Δηλαδή συναρτήσεων που ορίζονται με τη βοήθεια ενιαίων αλγεβρικών τύπων και που διαφέρουν ως προς τις τιμές των παραμέτρων τους. Έτσι οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν σε τι διαφέρουν και τι διατηρείται σταθερό στις συναρτήσειος της ίδιας οικογένειας και μέσω αυτών να οργανώσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτών των οικογενειών.
Σενάριο 4. Στο τέταρτο σενάριο οι μαθητές διερευνούν το πεδίο ορισμού και το σύνολο τιμών διαφόρων συναρτήσεων καθώς και την στενή σχέση που έχουν τα δυο αυτά χαρακτηριστικά.
Σενάριο 5. Στο πέμπτο σενάριο οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν το αποτέλεσμα των πράξεων της πρόσθεσης, του πολλαπλασιασμού, του πηλίκου και της σύνθεσης δυο συναρτήσεων. Καλούνται δηλαδή να διερευνήσουν ποιες ιδιότητες των αρχικών συναρτήσεων παρεμβαίνουν και πώς, στις ιδιότητες της συνάρτησης που προκύπτει ως αποτέλεσμα των πράξεων.
Σενάριο 6. Η μονοτονία και τα ακρότατα συνάρτησης, η ιδιότητα του 1-1 και ο ορισμός της αντίστροφης συνάρτησης είναι τα θέματα του τελευταίου σεναρίου αυτής της ενότητας.