Εισαγωγή

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ GEOGEBRA.

Τα Μαθηματικά της Β΄ Λυκείου διαπραγματεύονται ένα μεγάλο πλήθος από έννοιες και προτάσεις οι οποίες καλύπτουν τους χώρους της Γεωμετρίας, της Άλγεβρας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.

Το λογισμικό Geogebra και οι δραστηριότητες που ακολουθούν επιτρέπουν στον διδάσκοντα να υποστηρίξει την διδασκαλία του και να την επεκτείνει σε θεματικές περιοχές οι οποίες φαίνονται ασύνδετες στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Αυτοί ήταν και οι δύο βασικοί στόχοι κατά τον σχεδιασμό και την συγγραφή των σεναρίων που ακολουθούν. Μέσα από το πλήθος και την ποικιλία των διδακτικών προτάσεων που ακολουθούν ο διδάσκων θα αναγνωρίσει δραστηριότητες οι οποίες αναφέρονται στην διδασκαλία των μαθηματικών όπως προβλέπει το αναλυτικό πρόγραμμα καθώς και σε διερεύνηση, λύση και επέκταση ασκήσεων του σχολικού βιβλίου. Συγχρόνως σε μία σειρά από δραστηριότητες θα του δοθεί η ευκαιρία να οδηγήσει τους μαθητές σε εναλλακτικές προσεγγίσεις σημαντικών θεμάτων οι οποίες δεν μπορούν να υλοποιηθούν με την χρήσης συμβατικών αναπαραστασιακών εργαλείων (μολύβι, χαρτί, πίνακας κ.λ.π). Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προσέγγιση του συνεχούς της εκθετικής συνάρτησης μέσα από την συνεχή πύκνωση του διακριτού μοντέλου της γεωμετρικής προόδου.

Η συναρτησιακή προσέγγιση των εμβαδών Ε και Ε΄ δύο ομοίων πολυγώνων ως Ε΄=λ2·Ε και η διερεύνηση του γεωμετρικού τόπου του σημείου τομής δύο δυναμικών ευθειών αποτελούν μερικές μόνο από τις δραστηριότητες σύνδεσης διαφορετικών μαθηματικών περιοχών.

Τέλος θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι ο σχεδιασμός δίνει την δυνατότητα στον διδάσκοντα να μετασχηματίσει τις περισσότερες από τις δραστηριότητες με βάση την προσωπική του διδακτική προοπτική.